NL EN
DONEER NU!

Grolsch komt met interactieve ‘bar’ in supermarkt

20 oktober 2021

Grolsch komt met interactieve ‘bar’ in supermarkt Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen duikt binnenkort op in supermarkten door heel Nederland, om advies te geven over de speciaalbieren. Niet de daadwerkelijke meesterbrouwer zelf, maar een kartonnen versie van de meesterbrouwer in een display.

Het display is een nabootsing van een horecabar, waar de meesterbrouwer de rol van barman vertolkt. Klanten die de barcode van een flesje Grolsch scannen krijgen via de display tekst en uitleg over het bier. De display zorgt voor extra beleving in het bierschap.

Door het advies ontdekken klanten – aldus Grolsch - niet alleen het diverse aanbod van bieren, maar leren ze ook meer over de smaak van het bier. “Ons doel is om hen te helpen om op de winkelvloer hun keuze makkelijker te maken” vertelt Iris Weelink, Brand Activation Manager bij Grolsch.

Volgens Sandra van Ginneken, medewerker van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP, maakt deze nieuwe marketingactie duidelijk dat alcoholproducenten het zouden toejuichen als de Alcoholwet het zou toestaan dat in supermarkten (tijdelijke) bars mogen worden ingericht. Daarom waarschuwt zij voor de initiatiefwet Regulering Mengformules van Thierry Aartsen. "Ik verwacht dat als die wet wordt aangenomen, er in elke grote super een wijn- en bier proefbar komen." Zij vindt dat onverstandig, vanuit volksgezondheidsoogpunt. Met name voor kinderen, jongeren en voor mensen die in herstel van alcoholverslaving zijn, is deze aantrekkelijk ogende vorm van alcoholpromotie volgens haar zeer ongewenst.

Bronnen: tubantia.nl en foodclicks.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl