NL EN
DONEER NU!

Verslavingsarts woest over drankreclame supermarkten

17 juni 2021

Verslavingsarts woest over drankreclame supermarkten Robert van de Graaf, verslavingsarts bij Verslavingszorg Noord-Nederland, reageert woedend op de alcoholreclames van supermarkten vlak voor het ingaan van de nieuwe Alcoholwet.

Vanaf 1 juli is het op grond van die wet niet langer toegestaan om kortingen van meer dan 25% te geven bij op de verkoop van alcohol. Maar supermarkten zoals Albert Heijn, Poiesz en Jumbo maken deze weken nog reclame voor bier en wijn met de leus '2 halen, 1 betalen'.

Van de Graaf: "Ze verleiden mensen om snel nog even extra bier en wijn in te slaan. Het lijkt wel of ze de extra aandacht voor deze nieuwe wet misbruiken door er nog een slaatje uit te slaan."

Wim van Dalen, directeur van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP, deelt de kritiek, maar geeft ook aan dat supermarkten dit nu nog mogen doen.

Bronnen: dvhn.nl en lc.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl