NL EN
Steun het werk van STAP!

Pareert Heineken kritiek op Formule 1 sponsoring?

2 september 2016

Pareert Heineken kritiek op Formule 1 sponsoring? Rondom de Grand Prix van Italië in Monza, de eerste race die volledig door Heineken wordt gesponsord, start de brouwer wereldwijd promotiecampagnes waarin, naast het aanprijzen van Heinekenbier, de boodschap ook luidt dat er niet gedronken wordt als er nog gereden moet worden.

Heineken pareert daarmee de kritiek op de in juni aangekondigde sponsordeal, waarbij de brouwer tot eind 2020 - naar verluidt - meer dan 140 miljoen euro betaalt, nog los van marketingbudget voor reclame rondom de Formule 1.

Naar aanleiding van deze sponsordeal schreef Eurocare, de Brusselse lobbygroep van Europese organisaties voor alcoholpreventie waaronder het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP, een brief op poten aan zowel de raceorganisatie als de Europese commissie waarin een verbod op alcoholsponsoring van de Formule 1 werd geëist. In een aantal landen, waaronder Frankrijk, is dat al verboden.

Bron: parool.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl