NL EN
Steun het werk van STAP!

Heineken best verkrijgbare bier, maar lokale verschillen zijn groot

25 mei 2018

Heineken best verkrijgbare bier, maar lokale verschillen zijn groot Heineken heeft in Nederland het grootste distributieaandeel in de Nederlandse horeca- en foodservicemarkt, maar er zijn grote regionale en lokale verschillen. Dat blijkt volgens LocalFocus uit de registratie van het Rotterdamse bureau Datlinq dat de verkrijgbaarheid van bier bijhoudt.

Heineken is in de provincie Flevoland met 63% het populairst is, gevolgd door Zuid-Holland met 56% en Noord- Holland met 50%. In de provincie Limburg is slechts in 15% van de locaties die bier verkopen Heineken het hoofdmerk. Hier scoort Brand met 24% het sterkst.

Meer gedetailleerd blijkt dat Heineken vooral populair is in hotels, restaurants en cafés in de Randstadprovincies Utrecht, Noord- en Zuid Holland. In Noord-Brabant is Bavaria de grootste, al scheelt het niet veel met Jupiler. Hertog Jan wordt verspreid over het hele land geschonken: in 29 gemeenten is dat merk het populairst, maar de Limburgse brouwerij heeft verder niet echt binding met een specifieke regio.

Bronnen: foodclicks.nl en telegraaf.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl