NL EN
Steun het werk van STAP!

Heineken stapt Formule 1 in: sponsordeal van '220 miljoen'

10 juni 2016

Heineken stapt Formule 1 in: sponsordeal van '220 miljoen' De Formule 1 wordt een stuk groener, en dan niet op de manier zoals milieuliefhebbers het graag zien. De Nederlandse bierbrouwer Heineken stapt namelijk in de koningsklasse van de autosport. Donderdag werd in het Canadese Montreal de sponsordeal tussen de biergigant en de Formule 1 aangekondigd.

Het bedrag dat Heineken in de sport pompt kan volgens racesite Motorsport.com naar verluidt oplopen tot zo'n 220 miljoen euro als het contract, dat zou lopen tot en met 2023, wordt uitgediend. In ruil daarvoor is het logo van de bierbrouwer vanaf de race in Canada zondag niet te missen langs en op circuits. Ook mag Heineken dit jaar al naamgever zijn van de Grote Prijs van Italië.

Op het eerste gezicht lijkt de combinatie van alcohol met hard rijden opmerkelijk. Sportmarketeer Frank van den Wall Bake werkte in het verleden als sponsoradviseur voor Heineken. Hij bedacht onder meer het Holland Heineken House. Hij dreunt de twee 'sponsorspelregels' op die in zijn Heineken-tijd golden. Een: we sponsoren geen individuen. Twee: aan drank en rijden doen we niet.

Bron: Volkskrant

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl