NL EN
DONEER NU!

Promotiedruk wijn hoger, toch geen extra omzet

5 december 2016

Promotiedruk wijn hoger, toch geen extra omzet De promodruk in Nederlandse supermarkten is naar recordhoogte gestegen. Uit de jongste cijfers van IRI blijkt dat inmiddels 20,7% van de omzet in promotie wordt verkocht. Wijn is een van de producten waarmee supers volop stunten.

Opvallend is, dat in de promodruk voor wijn weliswaar is gestegen, maar dat dit geen enkel positief effect heeft op het verkochte volume. Sterker nog, de verkochte hoeveelheid daalde.

Volgens Patrick van der Zee, retail director IRI Nederland, gaat de promodruk in Nederland het komende jaar niet omlaag. "Promotie blijft voor retailers een belangrijke knop om aan te draaien om op korte termijn bij te sturen. En promoties kunnen wel degelijk een positief effect op de omzet hebben, als ze worden uitgevoerd op de juiste plaats en het juiste moment."

Bron: distrifood.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl