NL EN
DONEER NU!

Heineken wil Nederland koste wat het kost aan de cider krijgen

15 juni 2016

Nederland moet koste wat het kost aan de cider. Na twee eerdere pogingen zet Heineken vanaf vorige week opnieuw een breed cideroffensief in. Het moet de 30% van de Nederlanders die geen bier drinkt ook bereiken.

Volgens Bram Westenbrink, directeur marketing van Heineken Nederland, kan de ciderconsumptie in Nederland ten minste even groot worden als die van Radlerbieren, die vorig jaar een marktaandeel van ruim 3% haalden.
"Maar het zal wel meer tijd kosten om daar te komen, omdat we merken introduceren die de Nederlander nog niet kent. We moeten de consument goed uitleggen wat cider is. Reken er maar op dat er een grote campagne komt." De brouwer jaagt vooral op het kwart van de mannen en de helft van de vrouwen die geen bier drinken. Maar ook bierdrinkers die eens wat anders willen, behoren tot de gedroomde klantenkring.

Bron: parool.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl