NL EN
Steun het werk van STAP!

Heineken trekt omstreden spotje terug na kritiek rapper

27 maart 2018

Heineken heeft een commercial teruggetrokken nadat Chance the Rapper op Twitter de campagneleus 'sometimes, lighter is better' racistisch noemde. De rapper uit Chicago kreeg veel bijval op sociale media.

"Hoewel we vinden dat de commercial verwijst naar ons Heineken Light-bier, hebben we de plank misgeslagen en nemen we de feedback ter harte. We zullen dit meenemen in de ontwikkeling van onze toekomstige campagnes", aldus de bierbrouwer in een verklaring.

De commercial voor Heineken Light toont een barman die een aarzelende vrouw aan het einde van de bar spot met een verrekijker. Het light biertje dat hij serveert glijdt eerst langs een zwarte vrouw (foto) en een zwarte muzikant voordat het flesje belandt bij de vrouw die de barman in het vizier had. Als de vrouw het biertje tot zich neemt volgt de leus "Soms is light beter". Heineken Light is een brouwsel voor de buitenlandse markt en bevat minder calorieën en minder alcohol.

Chance the Rapper, en ook anderen, denken dat Heineken mogelijk met opzet reclames maakt die ophef veroorzaken. Negatieve boodschappen blijven namelijk beter "hangen".

Bron: nu.nl.

Heineken trekt omstreden spotje terug na kritiek rapper

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl