NL EN
DONEER NU!

Heineken wil met F1 meer jongeren bereiken en digitale aanwezigheid vergroten

4 november 2017

Heineken wil met F1 meer jongeren bereiken en digitale aanwezigheid vergroten Heineken stapte anderhalf jaar geleden in als sponsor van de Formule 1. Maar dit is nog maar het begin, als we het merk zelf moeten geloven.

Volgens Hans Erik Tuijt, directeur global sponsorship bij Heineken, willen ze de sport 'opengooien naar een nieuw publiek, en naar de jeugd'. Ze willen meer jongeren bereiken en meer spektakel in de Formule 1. Heineken wil vooral de digitale aanwezigheid van de sport vergroten, zoals bij bijvoorbeeld voetbal.

Tenslotte meldt Tuijt nog dat Heineken geen actieve rol gaat hebben om eventueel een Grand Prix naar Nederland te krijgen. "Het zou problematisch zijn als wij de Formule 1 zouden runnen. Ik kan persoonlijk wel helpen een GP hier te krijgen omdat ik het leuk vind, maar we moeten als Heineken niet gaan zeggen waar er races gehouden moeten worden."

Op BNR-radio voegt Tuijt hieraan toe: "Onze deal met de Formule 1 is dat wij de races mogen kiezen waar we naamsponsor willen zijn. Als Nederland erop staat, dan denk ik wel dat er een vinkje bij komt", zegt Tuijt. "Het moet financieel haalbaar zijn. De mensen moeten het willen."

Bronnen: gpblog.nl en ad.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl