NL EN
DONEER NU!

AB InBev: meer winst dankzij WK Voetbal

26 juli 2018

AB InBev: meer winst dankzij WK Voetbal AB InBev behaalde uitstekende cijfers voor het tweede kwartaal van dit jaar, onder meer door de impact van het WK Voetbal. Zo nam de winst van de biergigant met 15,5% toe en de volumes met 0,8%.

"Onze sponsoring van de 2018 FIFA World Cup Russia™ was zowel voor Budweiser als voor AB InBev een van onze meest prestigieuze en geslaagde sponsoringsprojecten", verklaart de bierreus. Als officiële biersponsor lanceerde AB InBev zijn Budweiser-campagne 'Light Up FIFA World Cup™' in meer dan 50 landen.

"Dit was dan ook een unieke kans om banden te smeden met de 3,2 miljard voetbalfans wereldwijd (volgens cijfers van de FIFA) en de merkbekendheid te vergroten", verduidelijkt het bedrijf. Dankzij een wereldwijde campagne en innovatieve aanpak van zijn middelen voor sportsponsoring met een bijzondere focus op digitale aanwezigheid, was Budweiser tijdens het toernooi wereldwijd het leidende merk op sociale media. "Dankzij een fantastische uitvoering in Rusland verkochten we bovendien meer bier in de stadions dan tijdens de 2014 FIFA World Cup Brazil™." De met het WK samenhangende marketingkosten waren in totaal 2 miljard dollar.

Bron: gondola.be en levensmiddelenkrant.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl