NL EN
DONEER NU!

Gedragsdeskundige: 'Logo’s bier halen niets uit'

3 januari 2014

Gedragsdeskundige: 'Logo’s bier halen niets uit' Met behulp van drie logo’s die vanaf nu op alle flesjes van Grolsch staan, wil de bierbrouwer het bewustwordingsproces voor verantwoord alcoholgebruik stimuleren. „Deze waarschuwingen halen echter niets uit”, stelt gedragsdeskundige Reint Jan Renes, werkzaam aan de Hogeschool Utrecht en Wageningen University.

„Het flesje ziet er even aantrekkelijk uit als voorheen en de logo’s zijn slechts heel klein. Bovendien is voorlichting in het algemeen één van de minst effectieve methodes om gedrag te veranderen. Uit onderzoek blijkt dat regelgeving, financiële sancties bij overtredingen en het duurder maken van middelen veel doeltreffender zijn.”

Bron: spitsnieuws.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl