NL EN
DONEER NU!

Heineken-biertegoed geen succes

25 oktober 2017

Heineken-biertegoed geen succes Cafébezoekers die hun pilsje willen afrekenen met het biertegoed op de vorig jaar geïntroduceerde Heineken-app, krijgen in steeds meer bars nul op het rekest. Kroegexploitanten door heel Nederland stoppen om uiteenlopende redenen met de vorig jaar door de brouwer met veel tamtam gepresenteerde verbindingsactie tussen de supermarkten en horeca.

De voor gratis cafébiertjes inwisselbare codes die worden bijgesloten in kratten en blikjestrays, leveren uitbaters naar eigen zeggen meer ergernis op dan omzet. De gratis biertjes-actie trekt in veel etablissementen slechts jongeren aan, de verwerking van de tegoeden via de mobieltjes van de klanten wordt als omslachtig ervaren en sommige horecaondernemers zijn ontevreden over de vergoeding van de brouwerij voor de gratis verstrekte pilsjes.

Heineken meldt desgevraagd dat er circa 2.000 uitspanningen zijn waar het via een smartphone-app te beheren biertegoed kan worden verzilverd en erkent dat inmiddels deelnemers zijn afgehaakt. "Logischerwijs valt er in zo’n eerste jaar een aantal af. Maar er zijn ook nieuwe locaties toegevoegd",aldus woordvoerster marketing Lisa van der Heijden.

Heineken wil geen exacte cijfers verstrekken over het aantal met de actie gestopte cafés en hult zich ook al in stilzwijgen over het aantal via de bier-app verstrekte biertjes in de Nederlandse horeca. Volgens Gert Boonen van Bar Brasserie De Boterlap in Harderwijk gaan er wekelijks 30 à 40 glazen bier doorheen via de Biertegoed. "Het hele idee is natuurlijk dat mensen hun Biertegoed inleveren en later nóg een drankje bestellen. En dat gebeurt heel vaak."

Bronnen: telegraaf.nl en missethoreca.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl