NL EN
Steun het werk van STAP!

Malibu richt zich doelbewust op thuisdrinken

19 december 2014

Malibu richt zich doelbewust op thuisdrinken Op de Nederlandse stations hangt momenteel een reclame van Malibu die doelbewust gericht is op het thuisdrinken door jongeren.

Nederlandse jongeren tot 18 jaar mogen sinds 1 januari 2014 in Nederland geen alcohol meer kopen in de supermarkt en in de horeca. Ook mogen ze geen alcohol bezitten op voor publiek toegankelijke plaatsen. Thuis kunnen jongeren nog wel drinken. Malibu speelt hier handig op in.

STAP weet uit jarenlange ervaring dat het indienen van een klacht over deze reclame bij de Reclame Code Commissie geen zin heeft, omdat het verweer zal zijn dat deze reclame niet specifiek op jongeren onder de 18 jaar is gericht.

Bron: Nieuwsbrief december 2014.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP)
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl