NL EN
DONEER NU!

Van Dalen: Pure branding, die ‘preventie’

16 juli 2015

Van Dalen: Pure branding, die ‘preventie’ "Blijf Helder", de preventiecampagne van Heineken, stimuleert helemaal geen ‘verantwoord alcoholgebruik’, maar framet bier als product behorend bij een gezonde levensstijl. Wantrouw de motieven van dat bedrijf, waarschuwt STAP-directeur Wim van Dalen.

Van Dalen reageert op een opiniestuk in NRC-Handelsblad van Algemeen Directeur Nederland van Heineken, Pascal Gilet. Daarin gaat Gilet in op de "Blijf Helder"-campagne van Heineken en NOC*NSF. Verder geeft hij aan dat Heineken 'verantwoord alcoholgebruik' stimuleert en daarom graag wil meepraten, meedenken en meewerken.

Het opiniestuk van Pascal Gilet is (na inloggen) op te vragen via deze link. De reactie van Wim van Dalen daarop is hieronder te vinden.

00_opiniepagina_rechts.pdf00_opiniepagina_rechts.pdf (383 kB)

STAP in de media

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl