NL
EN
DONEER NU!
Home
Nieuws
Publicaties
X/Twitter
Organisatie
Links
Contact
Rapporten
Factsheets
Artikelen en boeken
Open brieven
Het is nu 18+
Historische overzichten
Modelverordening Drank- en Horecawet
Home
|
Publicaties
|
Rapporten
Rapporten
Tot in de kleine uurtjes; sluitingstijden van cafés, discotheken en voetbalkantines in Nederlandse gemeenten
10 september 2015
rapport_tot-in-de-kleine-uurtjes_stap-10-september-2015_1.pdf (2,40 MB)
Reclame voor alcoholhoudende dranken in de openbare ruimte
(10 apr 2024)
Alcoholreclame en de supermarkt - de triggers voor (ex-)alcoholverslaafden
(22 mrt 2023)
De zeven kernboodschappen van de alcoholindustrie
(26 sep 2022)
Alcohol marketing and alcohol use disorders; exploring the impact of advertising on recovery
(10 mei 2022)
Naleving leeftijdsgrens bij de verkoop van alcohol in de regio Noord-Holland Noord 2019
(17 jan 2020)
Testkopers: uitlokking of de uitkomst? Onderzoek naar de inzet van testkopers bij de handhaving van de leeftijdsgrens die geldt voor de verstrekking van alcoholhoudende drank
(16 sep 2019)
Alcoholverstrekking aan jongeren onder de 18 jaar; nalevingsonderzoek Fryslân 2017
(12 sep 2017)
Alcohol, minder is beter; informatie over de doelen en het werk van STAP
(21 apr 2017)
Rapport nalevingsonderzoek Fryslân 2015
(7 okt 2015)
Rapport nalevingsonderzoek Noord-Holland Noord 2015
(18 sep 2015)
Tot in de kleine uurtjes; sluitingstijden van cafés, discotheken en voetbalkantines in Nederlandse gemeenten
(10 sep 2015)
Gemeentelijke uitvoering van de Drank- en Horecawet; analyse stand van zaken 2014
(26 sep 2014)
De invloed van binge drinken op de hersenen van jongeren
(27 mrt 2014)
Nalevingsonderzoek Noord-Holland Noord 2013
(5 feb 2014)
Procesevaluatie Negen maanden niet
(28 okt 2013)
Eyes on Ages - Case Study Report; Good practices to enhance the compliance with minimum age limits for selling and serving alcoholic beverages in EU Member States
(18 okt 2013)
Eyes on Ages - Final Report
(18 okt 2013)
Gemeentelijke organisatie van het alcoholtoezicht; succes- en faalfactoren van een effectief lokaal nalevingsbeleid
(11 jul 2013)
Nalevingsonderzoek doorschenken; Nalevingsonderzoek naar doorschenken in de horeca en paracommercie in de regio Zuidoost-Brabant
(12 jun 2013)
Proces in uitvoering; een zoektocht naar de operationalisatie van cruciale procesfactoren in de uitvoering van regionale alcoholprojecten
(1 jun 2013)
Perspectief alcoholvrije school
(1 mei 2013)
Ziek van alcohol; een analyse van de kennis onder de Nederlandse bevolking
(30 mei 2012)
Alcoholintoxicaties bij jongeren in Nederland 2007 t/m 2011
(25 apr 2012)
Drinken op school in Leiden 2011
(10 apr 2012)
Fotoverslag De tester getest
(15 mrt 2012)
Evaluatie van de alcoholreclamebeperking op radio en televisie in 2009 en 2010.
(27 dec 2011)
De verkoop van alcohol via internet.
(3 nov 2011)
Alcohol en jongeren in Kop van Noord-Holland 2011
(5 okt 2011)
Drinken op school 2011
(27 sep 2011)
Rapport Alcoholbeleid Campings 2010
(8 jul 2011)
Alcohol en Jongeren in Noord-Veluwe, nalevingsonderzoek
(4 jul 2011)
Bier in overvloed; een analyse van prijsacties in supermarkt en slijterij 2010
(1 jul 2011)
Lonken met bier: een analyse van prijsacties voor bier in supermarkt en slijterij in 2008 en 2009
(7 jun 2011)
Alcoholvergiftigingen en ongevallen met alcohol bij jongeren van 10 t/m 24 jaar
(6 jun 2011)
Alcoholintoxicaties bij jongeren in Nederland. Een onderzoek bij kinderafdelingen in Nederlandse ziekenhuizen. Cijfers van 2007, 2008, 2009 en 2010
(31 mei 2011)
Advies over alcoholgebruik aan zwangere vrouwen
(29 okt 2010)
Trendrapport 2009
(1 sep 2010)
Alcoholreclame in de bioscoop
(19 jul 2010)
Jongeren en Mixdranken
(1 jul 2010)
Alcoholintoxicaties bij jongeren in Nederland
(10 feb 2010)
Trend rapport 2008
(4 jan 2010)
Happy Hours en andere prijsacties in Nederlandse horeca in 2009
(28 okt 2009)
Alcoholmarketing via Internet
(6 okt 2009)
Alcohol en sportsponsoring: hoe sterk verweven?
(26 sep 2009)
Klachten alcoholreclame 2008
(1 mei 2009)
Klachten over alcoholreclame in 2007
(27 jun 2008)
Alcoholreclame in Nederland; Zelf regelen of laten regelen?
(27 jun 2008)
Lage prijzen voor bier en zoete dranken in supermarkt en slijterij in 2007
(9 mei 2008)
Trend rapport 2007
(9 mei 2008)
Alcoholreclame aangeklaagd
(31 okt 2007)
Trendrapport 2006
(6 sep 2007)
Happy hours en andere prijsacties in de Nederlandse horeca
(12 jul 2007)
Regulation of Alcohol Marketing in Europe (Final ELSA report)
(1 mei 2007)
Alcohol Monitoring in Europe; Strengthening Regulation to Protect Young People
(1 mei 2007)
Report on Adherence to Alcohol Marketing Regulations
(1 mei 2007)
Zelfregulering beschermt jongeren niet tegen invloed van alcoholreclame
(15 feb 2007)
Keetbeleid - het hokjesdenken voorbij
(12 okt 2006)
Bierpromotie en kortingsacties op bier via supermarkten 2005
(1 jul 2006)
Drank kopen kent geen leeftijd
(3 mrt 2006)
Sportsponsoring door alcoholproducenten
(28 feb 2006)
Ingangen voor Uitgaansbeleid
(20 jan 2006)
Mixdrankjes uit de supermarkt?
(14 nov 2005)
Drinken op school
(1 sep 2005)
Reclame is geduldig, jongeren zijn gevoelig
(1 jun 2005)
Bezorgservices alcoholhoudende drank
(11 apr 2005)
Rommelen met je identiteit
(7 apr 2005)
Indrinken op eigen erf
(1 apr 2005)
Alcoholreclame bereikt jongeren via zomerfestivals
(1 apr 2005)
Omvang alcoholreclame in Nederland vrijwel onbegrensd
(1 mrt 2005)
Bier blijft Lokmiddel
(1 feb 2005)
Minderjarige stappers volop geconfronteerd met alcoholreclame
(1 jan 2005)
Don't ask a bird to clip its own wing
(13 apr 2004)
THEMA'S
Lokaal beleid
Nationaal beleid
Europees beleid
Alcoholmarketing
Feiten en cijfers
Alcohol & Zwangerschap
Alcohol & Jongeren
Alcohol & Kanker
Alcohol & Hersenen
Blurring
Alcohol & Lever
AGENDA
CONTACT
Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl