Klacht 29: Cult Energy (R&B Beverage)
Samengevat:
Dossiernummer: 08.0512
Adverteerder: R&B Beverage
Product: Cult Energy/Cult Shaker
Medium: internet + print
Artikelen Reclamecode:
- art. 8 NRC (misleiding)
- art. 6.3 RvA (verbeterde lichamelijke/geestelijke prestaties)
- art. 8 RvA (sociaal/seksueel succes)
- art. 21 RvA (bereik >25% minderjarigen)
- art. 25.1 RvA (leeftijdscheck bij alcoholmerk in domeinnaam)
- art. 25.2 RvA (geen alcoholreclame op websites gericht op minderjarigen)
Uitspraak Reclame Code Commissie:
- art. 7 & 8 NRC toegewezen
- art. 6.3, 8, & 21 RvA toegewezen
- art. 25 RvA afgewezen
(R&B heeft extra navraag gedaan of de merknaam 'Cult' een merknaam is voor alcoholhoudende drank of slechts voor non-alcoholhoudende drank. Cult blijkt geen merknaam te zijn voor alcoholhoudende drank. De website hoeft hierdoor geen leeftijdscontrole te voeren).
Uitspraak College van Beroep:
Het College bevestigt de uitspraak van de Commissie (m.b.t. artikel 8 over seksueel succes).
Klacht 29: Cult Energy/Cult Shaker (1,02 MB)