AlcoholReclame
Over STAP Contact
Jillz cider

Klacht 32: Jillz (II) (Heineken)

Samengevat:

Dossiernummer: 08.0537

Adverteerder: Heineken

Product: appelcider Jillz (II)

Medium: print (mini magazine + affiche).
Jillz wordt omschreven als 'doordrinkbaar', en er wordt verwezen naar voor de gezondheid gunstige effecten (antioxidanten e.d.). De pay-off "A compliment a day keeps the doctor away" refereert aan "an apple a day keeps the doctor away".)

Artikelen Reclamecode:
- art. 1 RvA (overmatige consumptie)
- art. 6.2 RvA (verwijzing naar voor gezondheid gunstige effecten)

Uitspraak Reclame Code Commissie: art. 1 en 6.2 toegewezen

Uitspraak College van Beroep: -


Klacht 32: Jillz (II) (Heineken) - 16 oktober 2008Klacht 32: Jillz (II) (Heineken) - 16 oktober 2008 (1,11 MB)

Pleitnota STAP - RCCPleitnota STAP - RCC (54,1 kB)

Uitspraak RCC - Jillz (II)Uitspraak RCC - Jillz (II) (1,91 MB)