NL EN
Word donateur van STAP!

Zwaar drinken verhoogt risico op agressieve prostaatkanker

22 juli 2009

Zwaar alcoholgebruik staat mogelijk in verband met het ontwikkelen van een agressieve vorm van prostaatkanker. Dat zeggen onderzoekers van het Fred Hutchinson Cancer Research Center. De studie richtte zich op meer dan tienduizend Amerikaanse mannen.

Degenen die als zware drinkers werden aangemerkt bleken een verdubbeld risico op agressieve prostaatkanker te lopen. Het ging met name om de typische `sixpack drinkers`; mannen die vrijwel elke dag zes blikjes bier achterover slaan.

Deze mannen vormden veruit de grootste groep drinkers binnen het onderzoek. Maar volgens de onderzoekers zijn er geen redenen om aan te nemen dat dat niet ook voor andere alcoholische dranken op gaat.

Lees het bericht op www.consumed.nl

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP)
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl